Moments of mine

Az első repülőút

2018. június 09. - szanszab

Matykó első repülőútja -nem a pocakomban, mert úgy rutinos légiutas volt- kicsivel az egy éves szülinapja után esett. Én nem félek a repüléstől, de azért most nyilván jobban izgultam, mint annó amikor csak egyedül vagy családdal repültem. A Kanári szigetekre repültünk, ami 5 és fél órás repülőút. Ez, bezárva egy kicsit több mint egy éves gyereknek elég nagy kihívás. Pláne eleve, hogy ha egy nap csak egyszer megyünk le a játszóra Matykóval szétszedi a lakást, ami 60 négyzetméret, nem pedig egy bezárt henger tele idegenekkel. Ezért próbáltunk picit tudatosan készülni erre az útra. Először márciusban Zalakarosra mentünk el autóval, megállás nélkül, majd áprilisban Ljubljanába. Ezeket az akadályokat jól vette Matykó, de azért nyilván anyai aggodalmak továbbra is voltak bennem.

img_7457_4.JPG

A taktikám a következő volt: nasi minden mennyiségben és játékok. Az utazás előtti napokban beszereztem mindenféle ételt, amit valaha Matykó evett és nem köpött ki. Tehát volt nálunk sima natúr kölesgolyó, és Dm-es almás puffasztott rízs. Ezek voltak a száraz nasik. Ropogtatásra kiválóak, Matykó játék közben is szokta egy kézzel nyomatni magának ezeket a falatokat. Vittem még magammal 4-5 féle kis zacskós gyümölcspürét ( családunkban csak slurpy-k), amiket gond nélkül felengedték a gépre, persze átlátszó zacskóba betettem őket. Vittünk fel pici csőrös üvegben Jana babavizet, ezt se vették el, csak teljesen külön átvilágították a veszélyes tárgyat. És ami mostanában még bejön Matykónak az a Rossmann-ban kapható egyesével becsomagolt préselt gyümölcsrúd. Ezeket gondosan egy tasakba beraktam és várták a kis sorsukat, hogy mikor veszem őket elő. No mi az emi ebből elfogyott? 2 db kölesgolyó és egy fél gyümölcspüré! Köszönjük anyuka a készületeket.

img_9715.JPG

Játék fronton szintén kellő mérnöki tudatossággal és megfontoltsággal próbáltam minden érzékszervet kielégítő játékokat bepakolni. SPOILER VESZÉLY: a legjobb játék a két szék között hátrafele kukucskálni és huncutkodni vagy apa kezében a lámpát kapcsolgatni. E tudás hiányában az eredeti koncepcióm kicsit olyan volt, mint az esküvő előtti jól ismert szokás. Kell valami új, valami régi, valami kölcsön (valami kék?). Új játékot mindenképp akartam vinni, hogy az újdonság ereje pár perccel megnövelje a játék élményt. Így vettem egy kis könyvet, aminek a két oldala mágneses és lehet bele pakolni a mágneseket össze-vissza. Matykónál a mágnes nagy sláger, amióta csak fel tud állni, így adta magát a dolog, hogy ennek nagy sikere lesz. Mint kiderült nem a legjobb mágneses könyvecskét vettem, mert pici túl sok apró darab van benne,  amikkel ki lehet tenni egy kis figurát. De azóta megtaláltam a tökéleteset, amit eltettem egy következő utazásra. És még vettem egy plüss állatot, ami a mágneses könyvnek a főszereplője. Ezek voltak az újdonságok, én a Tigerben vettem őket gyorsan gyorsan indulás előtti napon. A már megszokott régi játékok közül tettem el további két könyvet és egy csörgős,zörgős Polip (úr) plüss figurát. A kölcsön játék Matykó jó barátjától Bolditól van, aki kölcsön adta a színes, pittyogó műanyag, kihajtható mobiltelefonját. Mivel Matykónak nincsen gombnyomásra, fényt- és hangotadó játéka(nem vagyok ellenük, de én nem akartam venni, mert tudtam, hogy valaki biztosan fog és eddig még senki nem mert venni neki) ezért nagyon jól lekötik őt ezek.Tudom-tudom az összes utas utálni fog ha ezt a zajoló műanyagdarabot a kezébeadom, de ez az utolsó játék volt ami előkerült és mint azt már írtam a lámpakapcsolgatás sokkal izgalmasabb volt!

 

Szerencsére Matykó még cicizik így a felszálásnál, leszálásnál, turbulenciáknál cicizett is, ami az én figyelmemet is elterelte. Azt kell, hogy mondjam egyszerűbb volt az egész repülés, mint amire számítottam Matykó is ügyesen bírta nagyon, pedig odafele egy órát ültünk a gépben a földön így 6 és fél órás volt a repülőben tartózkodás, hazafele meg hajnalban indult a gépünk vissza.

img_4894_2.JPG

Ja és a valami kék, egy vízálló Tiger-es hátizsák lett :)

A bejegyzés trackback címe:

https://momentsofmine.blog.hu/api/trackback/id/tr2214034282

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása